مقالات

مزایا و معایب تونل گربه

تونل گربه

گربه ها ذاتا حیوانات بازیگوش و فعالی هستند و درصورتی که امکانات کافی برای سرگرمی و بازی وجود نداشته باشد، دچار افسردگی و ملال می شوند. به همین دلیل تهیه انواع لوازم بازی مانند اسکرچر گربه، توپ های تشویقی، لیزر و تونل گربه برای حفظ سلامتی گربه ها لازم است. تونل گربه یکی از اسباب بازی های جذاب و هیجان انگیز برای گربه ها محسوب می شود. در این مقاله به بررسی مزایای و معایب تونل گربه می پردازیم.

تونل گربه

مزایای تونل بازی گربه

تهیه اسباب بازی برای حیوان خانگی یکی از دغدغه های سرپرستان است. امروزه اسباب بازی های حیوانات از تنوع بی نظیری برخوردار است و انتخاب یک اسباب بازی مناسب و جذاب کمی دشوار است. یکی از انواع جذاب و سرگرم کننده در بین اسباب بازی ها تونل گربه است. این تونل ها انواع متفاوتی دارند و در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند. برخی از شاخص ترین مزایای خرید تونل برای بازی برای گربه ها عبارتند از:

سرگرمی مفرح

گربه ها عاشق قایم شدن و مکان های تنگ و تاریک هستند. تونل های بازی دقیقا به این علاقه گربه ها پاسخ می دهند. جنس پارچه های استفاده شده در تونل ها، از نوع صدادار است و بازی کردن و راه رفتن در تونل را برای گربه ها جذاب و مفرح می کند. استفاده از موش های کوکی در داخل تونل می تواند گربه ها را برای چند ساعت سرگرم کند.

افزایش فعالیت بدنی و حفظ سلامت گربه ها با تونل گربه

تونل های بازی در طرح های تک شاخه یا چند شاخه ساخته می شوند. در سقف این تونل ها سوراخی هایی تعبیه شده که حیوان می تواند بایستد و بیرون را زیر نظر بگیرد. تمامی این ویژگی ها در کنار یکدیگر سبب می شود تا گربه های خانگی که اکثرا از فعالیت بدنی محروم هستند، به بازی بپردازند. تونل گربه را به جست و خیز، کمین کردن و سینه خیز رفتن تشویق می کند. تونل گزینه خوب و سرگرم کننده ای برای گربه های تنبل است.

تحریک ذهنی و استفاده از حل مسئله

گربه ها به صورت ذاتی حیواناتی باهوش هستند و از استعداد حل مسئله برخوردارند. تونل بازی، مخصوصا تونل های بزرگ و چندشاخه حیوان را به تفکر برای پیدا کردن راه خروج یا بهتر مسیر برای حمله وادار می کند. این ویژگی سبب افزایش سلامت حافظه و بهبود وضعیت روحی حیوان خانگی خواهد شد.

تونل گربه

جای خواب

گربه ها علاقه دارند تا در دورترین و مخفی ترین مکان ها استراحت کنند. تونل های بازی علاوه بر اینکه یک اسباب بازی جذاب هستند، به عنوان جای خواب گربه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. گربه ها به خوبی می دانند که عبور از مسیر تنگ و تاریک تونل برای این صاحب دو پا کاری دشوار و غیر ممکن است. بنابراین خوابی توام با آرامش و لذت را در تونل بازی تجربه خواهند کرد.

افزایش اعتماد به نفس گربه ها با تونل گربه

گربه ها برخلاف سگ ها به سختی با افراد جدید و مهمان ها ارتباط برقرار می کنند. برخی از گربه ها هم خجالتی هستند. استفاده از تونل بازی برای گربه ها سبب تقویت اعتماد به نفس آن ها می شود. در برخی از گربه های خجالتی که در مواجه با افراد جدید استرس زیادی را تحمل می کنند، مخفیگاه خوبی است. مخفی شدن در تونل بازی به گربه ها یاد می دهد تا در صورت احساس ترس و اضطراب به جایی امن و دور از دسترس پناه ببرند.

جابجایی آسان

تونل های گربه از ساختمان فلزی منعطف و پارچه ها ساخته می شوند. به همین دلیل از قابلیت جمع شدن آسان برخوردار هستند. وزن بسیار کم و جمع شدن آسان این اسباب بازی جذاب، آن را به گزینه مناسبی برای صاحبانی که مجبور به جابجایی مداوم هستند، تبدیل کرده است.

تونل گربه

تونل گربه برخلاف سایر اسکرچرها و جای خواب ها، مکان زیادی را اشغال نمی کند و حمل راحتی دارد. بنابراین اگر جای کافی برای خرید اسکرچرهای درختی بزرگ و جای خواب ندارید، تونل می تواند گزینه خوبی باشد.

مناسب برای چند گربه

تونل های بازی بزرگ گزینه مناسبی برای سرپرست هایی است که چند گربه دارند. بازی در تونل های هزار راه برای گربه ها می تواند لذتی ده ها برابری داشته باشد. همچنین بازی گربه با هم نوعان خود در این تونل های بازی به اجتماعی تر شدن آن ها کمک شایانی می کند. گربه ها در حین بازی در تونل نحوه برخورد و رفتار با یک دیگر را بهتر آموزش می بینند.

معایب تونل بازی گربه

اگرچه تونل های بازی مزایای بسیاری دارند، اما به عقیده برخی از خریداران در کنار مزایای فوق العاده، زیبایی و جذابیت بی اندازه، تونل گربه دارای معایبی است. از جمله معایب شاخص این تونل ها که برخی از خریداران بیان می کنند عبارتند از:

قیمت بالا

در بین اسباب بازی های موجود برای حیوانات خانگی، اسکرچرهای درختی و تونل های بازی قیمت نسبتا بالایی دارند. برخی از خریداران معتقدند که قیمت بالای تونل بازی گربه از معایب اصلی و بزرگ این محصول است. توجه به اینکه ضروری است که قیمت تونل ها به دو مولفه مهم وارداتی بودن و کیفیت ساخت بالا محصول بستگی دارد.

تونل گربه

طول عمر تونل گربه

برخی از خریداران دیگر بزرگ ترین عیب تونل های بازی را عمر کوتاه آن ها می دانند. در برخی موارد خرید محصولات بی کیفیت و ارزان قیمت که از جنس بدنه و دوخت ضعیفی برخوردار هستند، باعث می شود که تونل پس از مدتی فرسوده شود. بنابراین اگر به دنبال خرید یک محسوب با ماندگاری بالا هستید، خرید از برندهای معتبر می تواند این نیاز را برطرف کند.

جمع بندی

اگر چه خرید غذای باکیفیت و رسیدگی های بهداشتی و درمانی حیوانات خانگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما تهیه اسباب بازی برای حفظ نشاط و سلامت جسمی و ذهنی گربه ها حیاتی است. تونل های بازی از جمله اسباب بازی های جذابی هستند که به حیوان خانگی شما در حفظ سلامت جسمی کمک زیادی می کنند. از این اسباب بازی ها به عنوان جای خواب و مخفیگاه نیز می توانید استفاده کنید. قیمت نسبتا مناسب و جابجایی آسان این محصول را به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل کرده است. اگر به دنبال خرید محصولی کاربردی و جذاب هستید که به تمامی نیازهای حیوان خانگی شما پاسخ دهد، تونل بازی گربه هیواپت انتخاب خوبی است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *