مقالات

راهنمای خرید تونل گربه مناسب

تونل گربه

سرپرستان و صاحبان حیوانات خانگی و به ویژه گربه ها وظایف و مسئولیت های زیادی را به دوش می کشند. در نگاه اول شاید بزرگ ترین دغدغه صاحبان، تهیه غذای خشک و خاک گربه ، حفظ سلامت جسمی و رفع نیازهای تغذیه ای آن ها است. اما اساسی ترین مشکل سرپرستان، انتخاب یک اسباب بازی جذاب برای گربه هاست. گربه ها علایق متفاوت و خاصی دارند. از طرفی نیز به سختی با هر وسیله ای برای بازی ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل انتخاب اسباب بازی برای آن ها کاری دشوار خواهد بود و پیشنهاد اکثر پت شاپ ها جهت تهیه لوازم سرگرمی گربه، خرید تونل بازی است.

تونل گربه

بنابراین با توجه به اهمیت اسباب بازی ها در حفظ سلامت روانی و شادابی گربه ها در ادامه به بررسی ویژگی ها و انواع تونل بازی گربه می پردازیم. همچنین نکاتی را جهت راهنمایی شما در انتخاب محصولی مناسب ارائه خواهیم داد.

ویژگی های تونل گربه

تونل گربه یکی از سرگرمی های جذاب برای گربه ها از سنین 5/2 ماهگی به بعد است. این اسباب بازی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مخفی شدن و بازی کردن گربه ها شناخته شده اند. استفاده از تونل در گربه های خجالتی و منزوی، باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود رفتار گربه می شود. تونل ها علاوه بر اینکه به عنوان یک اسباب بازی هیجان انگیز مورد استفاده قرار می گیرند، جای خوابی گرم و راحت نیز هستند.

بسیاری از گربه ها شیفته استراحت و خوابیدن در تونل بازی هستند. اگر بودجه کافی جهت تهیه جای خواب، اسکرچر گربه و چند نوع اسباب بازی ندارید، خرید تونل بازی می تواند به تمام نیازهای شما پاسخ دهد. تونل بازی وزن کمی داشته و به همین دلیل حمل آسانی دارد. افزون بر این جای کمی را اشغال می کنند و مدل های بزرگ تر نیز برای بازی دو الی سه گربه هم مناسب هستند.

تونل گربه

انواع تونل گربه

تونل های گربه در انواع متفاوت و سایزهای گوناگونی ساخته می شود. از انواع تونل های گربه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تونل گربه مدل پنج شاخه:

از جمله بزرگ ترین انواع تونل های بازی به حساب می آیند و برای بازی گربه های بزرگ تر یا چند گربه مناسب اند. این تونل ها دارای چند ورودی هستند و بازی را برای گربه ها هیجان انگیز تر می کنند.

تونل گربه 5 شاخه

• تونل گربه چهار شاخه:

نسبت به تونل های پنج شاخه کوچک تر هستند و وزن کمتری نیز دارند.

• تونل گربه مدل سه شاخه:

این مدل نسبت به دو نوع دیگر از قیمت پایین تری برخوردار بوده و همچنین جای کمتری می گیرد. به همین دلیل نیز طرفداران بسیاری دارد.

تونل گربه سه شاخه

• تونل گربه مدل دو شاخه:

نسبت به سایر تونل ها اندازه کوچک تری دارد و معمولا مناسب بازی یک گربه به تنهایی هستند.

اهمیت خرید تونل بازی برای گربه

همان طور که گفته شد تهیه اسباب بازی برای گربه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تونل بازی از جمله اسباب بازی هایی است که علاوه بر سرگرم کردن گربه، مزایای بسیاری دارد. با استفاده از تونل گربه، گربه ها می توانند در کنار بازی کردن، نحوه رفتار با یکدیگر را یاد بگیرند. تونل به اجتماعی شدن گربه ها کمک زیادی می کند. همچنین استفاده از تونل بازی در گربه های کم سن و سال می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس و توانایی های جسمی آن ها شود. در تونل بازی، گربه نحوه کمین و حمله کردن را می آموزد. اگر گربه شما دچار کم تحرکی و اضافه وزن است، بازی در تونل به حفظ سلامت جسمی و کاهش وزن گربه کمک خواهد کرد. افزون بر استفاده از تونل برای گربه های استرسی و کم رو نیز سبب کاهش استرس و اضطراب می گردد. تونل مکان مناسبی برای مخفی شدن است و گربه ها در مواجه با عامل استرس زا می توانند به آن پناه ببرند.

تونل گربه

راهنمای خرید بهترین تونل گربه

اگر برای اولین بار قصد خرید تونل بازی گربه را دارید، رعایت برخی نکات می تواند در تجربه خرید شما تاثیرگذار باشد. از مهم ترین نکات در زمان خرید تونل گربه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اگر بیش از یک یا دو گربه دارید حتما از تونل های چند شاخه استفاده کنید.
• زمان خرید به جنس پارچه و دوخت تونل توجه کنید. سعی کنید تونل هایی که از متریال درجه یک ساخته شده اند، استفاده کنید. برخی از پارچه به علت تار و پود خاص، سبب ابجاد حساسیت در گربه ها می شوند.
• تونل هایی که دارای پارچه های صدا دار هستند جذابیت بیشتری برای گربه دارند. سعی کنید این مدل تونل ها را خریداری کنید.
• ابعاد تونل انتخابی با محل زندگی گربه باید تناسب داشته باشد. اگر اتاق نگهداری گربه جای کوچکی است، از تونل هایی با انشعاب های کمتر استفاده کنید تا حیوان به راحتی در اتاق حرکت کند.

خرید از هیواپت

اگر به دنبال خرید تونل های با کیفیت هستید، می توانید سری به فروشگاه هیواپت بزنید. در این پت شاپ علاوه بر اینکه می توانید انواع برندهای معتبر غذای خشک و تر و پوچ گربه را پیدا کنید، دنیایی متنوع از اسباب بازی ها نیز وجود دارد. از جذاب ترین و پرفروش ترین اسباب بازی های هیوا پت، تونل گربه است. در این پت شاپ می توانید انواع تونل های گربه را با بهترین قیمت و تخفیف های ویژه خریداری کنید.

تونل گربه

جمع بندی

تونل بازی از بهترین گزینه ها در بین اسباب بازی های موجود برای گربه هاست. این تونل ها در طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته می شوند. همچنین تنوع در طراحی این اسباب بازی باعث شده تا بتوانید از بین انواع دو شاخه و چند شاخه مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. اگر به دنبال تهیه اسباب بازی منحصر به فردی هستید که علاوه بر سرگرمی به حفظ سلامت حیوان خانگی نیز کمک کند، تونل گربه همان چیزی است که می خواهید. بازی کردن در تونل، علاوه بر سرگرم کردن گربه ها، به آموزش و اصلاح رفتار آن ها می پردازند. اگر قصد خرید این محصول دارید، تنها کافی است خرید تونل گربه از هیواپت را جستجو کنید تا این محصول را با قیمت هایی باور نکردنی خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *