مقالات

انواع مدل‌های تونل گربه

تونل گربه

به طور کلی تونل گربه از یک تونل با چند سوراخ ساخته می‌شود که دارای مدل‌های متنوعی است. جنس این محصول از پارچه، پلاستیک و یا کاغذ می‌باشد، البته برخی مدل‌ها نیز از جنس چرم یا فلز هستند. تونل‌های گربه به طور معمول به طول ۵۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر می‌باشند. انتخاب این تونل‌ها برای گربه دارای مزایای عالی است زیرا برای مدت زمان طولانی گربه را سرگرم می‌کنند.

مدل‌های مختلف تونل گربه

بسیاری از افرادی که صاحب گربه هستند می‌خواهند بهترین مدل‌های تونل را برای گربه خود انتخاب کنند. در واقع مدل‌های متنوعی از تونل گربه در بازار به فروش می‌رسند که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. تفاوت تونل‌های گربه در جنس، شکل و سایز است.

تونل گربه

تونل درخت گربه طبقات مختلفی دارد و بر این اساس برای پریدن گربه مناسب است. این تونل دارای مکان‌هایی برای خوابیدن و استراحت گربه نیز می‌باشد. درخت تونل دارای چندین تونل کوچک است که به یکدیگر متصل شده‌اند. برخی مدل‌های تونل دارای چند لایه می‌باشند و صدادار هستند زیرا هنگام بازی گربه صدای خش خش دارند، این تونل‌ها از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. تونل‌های سه تایی برای افزایش هیجان ساخته شده‌اند و بسیار جذاب هستند. این مدل تونل از نایلون مقاوم ساخته شده است. تونل تاشو به راحتی باز و بسته می‌شود و جنس آن از پلی‌استر است. این تونل دارای فنرهای فولادی محکم می‌باشد و برای افزایش هیجان درون آن توپ آویزان شده است. تونل تاشو بسیار سبک می‌باشد و پس از تا شدن جای کمی را اشغال می‌کند و حمل آن نیز به راحتی انجام می‌گیرد.

مدل‌های مختلف تونل گربه به صورت دو شاخه، سه شاخه، چهار شاخه و پنج شاخه ساخته می‌شوند. تونل‌های چهار شاخه حفره‌دار از هیجان انگیزترین انواع تونل گربه هستند. این مدل تونل برای مدت زمان طولانی گربه‌ها را سرگرم می‌کند. البته تونل گربه با تعداد شاخه بیشتر و پیچیده‌تر نیز ساخته می‌شود.

 

تونل گربه 5 شاخه

مزایای انتخاب اسباب بازی تونل گربه

استفاده از تونل گربه باعث تقویت مهارت‌های این حیوان بازیگوش می‌شود و همچنین سبب می‌گردد تا گربه فعالیت زیادی داشته باشد. گربه در این تونل بازی می‌کند و در آن پنهان می‌شود. در این تونل مهارت‌هایی مانند دنبال کردن و دویدن در گربه تقویت می‌شود. انتخاب تونل گربه سبب کاهش اضطراب و احساس تنهایی می‌شود و همچنین برخی اختلالات و ناهنجاری‌ها را در گربه برطرف می‌کند. البته اگر گربه‌ها به صورت اشتراکی نیز از تونل‌ استفاده کنند، این تونل‌ سبب می‌شود تا گربه‌ها رابطه دوستانه و بهتری با هم داشته باشند.

افرادی که صاحب گربه هستند می‌توانند از تونل گربه جهت ایجاد ارتباط صمیمی‌تر و بهتر با گربه خود استفاده کنند زیرا این تونل‌ها برای همراهی و بازی با گربه بسیار مناسب هستند و سبب می‌شوند تا گربه‌ها احساس بهتری داشته باشند و خوشحال‌تر باشند. تونل گربه همچنین سبب افزایش سلامت جسمی گربه‌ها می‌شود و گربه با افزایش فعالیتی که دارد چاق نمی‌شود.

دلایل استفاده از تونل برای گربه

تونل‌های گربه برای کسانی مناسب است که فضای چندانی برای سرگرم کردن گربه خود ندارند. این تونل‌ها در رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند و به افرادی که گربه دارند کمک می‌کند تا با گربه خود بازی کنند و رابطه دوستانه با آن داشته باشند. تونل‌های گربه برای گربه‌های منزوی بسیار مناسب هستند و استفاده از آنها سبب می‌شود تا گربه‌ها اجتماعی شوند و راحت‌تر با دیگران ارتباط داشته باشند. تونل گربه حس کنجکاوی را در گربه‌ها افزایش می‌دهد.

در واقع گربه‌ها از بازی کردن لذت می‌برند و جستجو در تونل برای آنها بسیار لذت بخش است. تونل بازی برای برطرف کردن نیازهای جسمی و روحی گربه‌ها طراحی و ساخته شده است و از بهترین اسباب‌بازی‌ها برای گربه است. جستجو کردن و تعقیب و گریز برای گربه‌ها بسیار لذت‌بخش است و تونل بازی این مهارت‌ها را در گربه تقویت می‌کند. تونل بازی برای گربه‌ها یک محل امن است که می‌توانند در آن پنهان شوند و مدتی درون آن بخوابند و استراحت کنند. هر چند تونل بازی یک اسباب‌بازی هیجان‌انگیز برای گربه است اما برای گربه‌هایی که از آن استقبال نمی‌کنند و یا از رفتن به درون آن خودداری می‌کنند مناسب نیست زیرا ممکن است از رفتن به درون آن وحشت کنند، بنابراین استفاده از تونل گربه برای گربه‌هایی که اضطراب زیادی دارند و یا دچار مشکلات تنفسی هستند توصیه نمی‌شود.

تونل گربه

نکات خرید تونل گربه

بهتر است قبل از خرید تونل گربه از سایت هیواپت شناخت مناسبی از مدل‌های مختلف این محصول داشته باشید. شما با توجه به شناختی که از گربه خود دارید می‌توانید تونل مورد علاقه او را انتخاب و خریداری کنید. اگر گربه بسیار فعال و بازیگوش است، بهتر است یک تونل با جنس محکم و بادوام را خریداری کنید تا با فعالیت و تحرک زیاد گربه دچار پارگی و کهنگی نشود. تونل‌های با دهانه بزرگ برای گربه‌های چاق و درشت مناسب هستند.

هر چه تعداد شاخه‌های تونل گربه افزایش یابد با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد و البته تونل‌های با شاخه‌های بیشتر برای گربه‌ها جذاب‌تر هستند. کیفیت ساخت تونل گربه در تعیین قیمت آن بسیار تاثیرگذار است زیرا اگر تونل جنس و دوخت محکمی نداشته باشد خیلی زود خراب می‌شود.

قیمت انواع تونل گربه

قیمت انواع تونل گربه به جنس، سایز و مدل آنها بستگی دارد. برخی تونل‌ها جنس محکمی دارند و از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند، این جنس از تونل گربه با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. سایزهای مختلف تونل گربه قیمت‌های متفاوتی دارند و همچنین مدل‌های مختلف این محصول نیز با توجه به هزینه‌های تولید تعیین قیمت می‌شوند.

تونل‌های گربه با جنس مخمل با قیمت نسبتا بالایی به فروش می‌رسند زیرا جای خواب مناسبی برای گربه‌ها هستند، در حالی که تونل‌های با جنس پلاستیک ارزان‌ترین قیمت را در میان انواع مختلف تونل گربه دارند. تونل‌های با جنس برزنت از استحکام بالایی برخوردار هستند و برای مدت زمان طولانی قابل استفاده می‌باشند زیرا به راحتی به آنها آسیبی نمی‌رسد. تونل برزنتی ضد آب است. خرید این تونل بازی با توجه به کیفیت عالی و قیمت مناسبی که دارند مقرون به صرفه است. تونل‌های فلزی با جنس استیل دچار زنگ زدگی نمی‌شوند و داخل آنها با پارچه پوشش داده شده است. این مدل تونل دارای شکل‌های متفاوتی است که با توجه به هزینه تولید با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *