مقالات

آموزش تربیت گربه

تربیت گربه

آیا می خواهید گربه خود را تربیت کنید؟ در این مقاله ما نحوه تربیت گربه و مزایای آن را شرح می دهیم. مهم ترین مساله هنگام تربیت گربه داشتن صبر و حوصله زیاد است. بر خلاف سگ ها گربه ها حیوانات مستقلی هستند و بی قید و شرط از شما اطاعت نمی کنند. با این وجود شما می توانید گربه خود را آموزش دهید و قوانین خاصی را به او بیاموزید.

آیا می توان گربه ها را تربیت کرد و به آنها آموزش داد؟

شما برای اینکه بتوانید با گربه خود زندگی مسالمت آمیزی داشته باشید باید قوانینی را به او یاد بدهید. توجه داشته باشید که گربه ها کمتر نسبت به انسان احساس تعهد می کنند. این به خاطر ژن های گربه ها است. گربه ها حیواناتی هستند که به تنهایی شکار می کنند درست مانند اجدادشان گربه های وحشی. بنابراین جای تعجبی نیست که آنها سرکش باشند. پس مهم ترین فاکتور برای تربیت گربه ها صبر است.

چگونه بچه گربه ها را تربیت کنیم؟

بهتر است آموزش گربه ها را هر چه زودتر شروع کنید. به محض اینکه بچه گربه را به خانه آوردید با بازی می توانید آموزش و تربیت گربه را شروع کنید.

دوره آموزش: در روز یک مدت زمان مشخصی را برای آموزش دادن به گربه مشخص کنید. هر جلسه فقط یک موضوع را به او آموزش دهید تا گربه روی یک کار تمرکز کند.

آرام و با صدای گرم صحبت کنید: گربه ها صدای ملایم را دوست دارند. سر آن ها داد و فریاد نکنید. با عشق و آرامش با گربه صحبت کنید. گربه ها یک نه با صدای آرام را بهتر از فریاد زدن درک می کنند.

تربیت گربه ها

صبور و ثابت قدم باشید: اگر نمی خواهید گربه شما سر میز التماس کند که به من غذا بدهید باید صبر زیادی داشته باشید. در این مورد گربه ها را برای مدتی نادیده بگیرید و به آن ها از روی میز غذا ندهید. وعده های غذایی خود را با زمان تغذیه گربه سازگار کنید. به این ترتیب گربه شما متوجه می شود که از روی میز غذایی بر ندارد و تغذیه خودش را بخورد.

سخت گیر باشید: به گربه تان نشان دهید که رفتار نادرستی دارد. خیلی واضح به او نه بگویید. اگر گربه به طور آگاهانه کاری را تکرار می کند این روش می تواند موثر باشد.

او را تحسین کنید: وقتی گربه کاری را که درست انجام می دهد، با غذا یا سر خاراندن به او پاداش دهید. گربه با این کار متوجه می شود که رفتارش پاداش دارد و آن را برای گرفتن پاداش انجام می دهد.

تربیت گربه چه مزیت هایی دارد؟

زمانی که شما و گربه تان از قوانین خاصی پیروی کنید، زندگی بهتری در کنار هم خواهید داشت. با تربیت گربه، از آن در برابر خطرات محافظت می کنید. به گربه خود از سنین پایین تر بیاموزید که اجازه ندارد با کابل های افتاده روی زمین بازی کند یا به مکان های مخاطره آمیز برود.

نمونه هایی از تربیت گربه

ترک عادت گاز گرفتن گربه: گاز گرفتن می تواند دردناک و خطرناک باشد به خصوص در گربه های بالغ. در ادامه روش های ترک این عادت را در گربه ها توضیح می دهیم.

دست خود را کنار بکشید: زمانی که گربه جوان است می توانید دست خود را به راحتی کنار بکشید. در گربه های مسن تر این روش دیگر جواب نمی دهد و او به رفتارش ادامه می دهد.

تفنگ آبپاش: زمانی که گربه شروع به گاز گرفتن می کند به آرامی و بدون آسیب زدن با تفنگ آبپاش یا اسپری او را تنبیه کنید. گربه ها از آب متنفرند و این روش بسیار جواب می دهد.

ترک نشانه گذاری گربه: استرس متحرک نشانه گذاری ادراری است. عوامل زیادی در ایجاد استرس نقش دارد. برای رفع اضطراب گربه را سرزنش نکنید، جای خواب گربه، اسکرچر گربه، اسباب بازی های او را تغییر ندهید و به آن ها دست نزنید. وعده های غذایی گربه را در طول روز افزایش دهید.

 برای گربه خود مکان های مناسبی را ایجاد کنید تا زمانی که او درخواست کرد به درخواستش عمل کنید. خانه را زیاد تمیز نکنید. وقتی گربه ها نشانه گذاری می کنند از آن ها برای پخش بوها استفاده می کنند. برای بچه گربه ها می توانید ار روش عقیم کردن استفاده کنید. هورمون های جنسی محرک علامت گذاری ادرار هستند.

غذا خوردن گربه

ترک عادت گرفتن پرنده: گربه های خانگی معمولا به دلیل گرسنه بودن شکار نمی کنند. آن ها به احتمال زیاد این کار را از روی غریزه یا برای سرگرمی انجام می دهند. به طور منظم و مداوم با گربه خود بازی کنید. پس از آن انقدر خسته می شود که علاقش را به شکار از دست می دهد. گربه های خود را عقیم کنید. غریزه شکار معمولا به میزان قابل توجهی با این روش کاهش می یابد.

یاد دادن پاکیزگی: بچه گربه ها معمولا به سرعت یاد می گیرند که کجا باید ادرار کنند. بچه گربه را در جعبه یا توالت مخصوص او قرار دهید و با آرامش به او توضیح دهید که این جایی است که می تواند ادرار کند. سپس سر او را نوازش کنید و از آن دور شوید تا در خلوت کار خودش را انجام دهد. هنگامی که یکی از بچه ها در جعبه یا توالت مخصوص خود است (برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با لوازم نگهداری گربه مقاله لوازم مورد نیاز برای نگهداری از گربه را مطالعه نمایید)، ممکن است خواهر و برادرها هم به او ملحق شوند. این اتفاق عجیبی نیست. با این حال او باید یاد بگیرد که در توالت خودش ادرار کند. بنابراین سعی کنید برای هر بچه یک توالت مخصوص درست کنید.

فریاد زدن بر سر گربه هنگام آموزش دادن ممنوع است

فریاد: گوش گربه بسیار ظریف تر از گوش انسان است. بنابراین اگر گربه شما اشتباه کرده، فقط کمی صدای خود را بلند کنید.

خشونت: خشونت راه درستی برای تربیت گربه ها نیست. تنها نتیجه خشونت این است که گربه شما احساس ترس و وحشت می کند.

سرزنش: بلافاصله پس از اشتباه گربه خود را سرزنش کنید. چند ساعت بعد او متوجه منظور شما نمی شود.

اجبار: گربه شما باید یاد بگیرد چه کاری را انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد. از طرف دیگر مجبور کردن به کاری کاملا بی فایده است. شما باید برای تربیت گربه صبر زیادی داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *